2010/08/21

夢的盡頭是毀滅?


(點圖可觀看原尺寸1200*1200)
完成日期:2010/08/21
使用工具:SAI

「該醒了。」小雪拍了拍我的臉頰。


我緩緩起了身,眼皮仍是沈重的睜不開,但我仍是很高興。「我總算達到那個世界。實在是太美了,我瞪大眼睛望著,看了好久好久,想把所有的事情記下來。」

小雪沉默了一會兒,然後嚴肅地告訴我:「你這次沉睡,已經讓身體停頓了好幾年了。你不能再待在那個世界,那個次元所給予的能量實在是太強太。你的軀殼會無法跟上靈魂的速度,終至最後脫離。」

「可是,我看到了美的本質。」我說,「當我打開大門的時候,我看到所有的顏色完美的混合在一起,融成最美麗的顏色。當那世界的光照射在我身上的時候,我忽然感受到萬物之美。那是至高無上的美,沒有分散零碎的碎片,只有融合體,身心瞬間合而為一。我感覺到我的身體漂浮了起來,接受著無盡的喜悅。也許那就是神賜的恩寵,是亞當夏娃的伊甸園,是人類早已遺忘的失落之地!若這個世界的人類能接收到那樣的能量,那麼所有的苦痛終將遺忘。因為他們知道,那份能量將帶給他們滿滿的愛。愛的粒子的高密度將會震壞醜惡。這也是這個世界所需要的。」

看到我如此激動的發言,她苦笑著告訴我:「就算你看到的真的是美的本質,終究是虛幻的不是嗎?你又帶不來這個次元。如果你繼續追求,那將只有死。夢的盡頭是懸崖,是毀滅。」

「是嗎?」我搖了搖頭,沒有人能像我一樣感受到那樣的喜悅吧,但我仍想追求著那份愛…… 夢的盡頭真的只有毀滅嗎?可是,我仍遺忘不了那份美好啊。

English Version:
Title: The End of Dream

“Wake up.” Snow gently tapped on my face.

I slowly got up. Though my eyelids were still too heavy to open, I felt very happy now. “Finally! I’ve arrived that world! It was just too beautiful. My eyes wide opened, staring at everything for a long time in order to remember all of them…”

Snow was silent for a while, and talked to me with seriousness: “This time you has slept for several years. You can’t stay in that world anymore since that space was just too much to you. If you keep staying there, your body will not catch up with your soul, and they will eternally depart from each other in the end.”

“But I saw the essence of beauty.” I said, “When I opened the gate, I saw all the colors perfectly mixed together, blending into the most wonderful color. When the world’s beam shone on me, I suddenly felt the beauty of everything. That was the supreme beauty with no fragment but with perfect fusion. My body was totally combined with my soul. I felt my body floating up and enjoyed endless joy. Maybe that was God’s grace, Adam and Eve’s Eden, or the lost paradise! If people in our world can receive such kind of energy, all of our agony will be forgotten because they know that energy will give them enough love. The high density of love will crack wickedness, and that is the need of our world.”

Seeing me talking with much passion, she smiled to me with bitterness: “ Even though you saw the essence of beauty, it was just an illusion! You have no ability to bring that to this world. If you keep on pursuing it, you will die. The end of the dream is destruction.”

“Really? ” I replied with sadness. No one would feel the same joy as I did, right? But I still want to pursue that kind of love…Is there only destruction in the end of the dream? I just can’t forget the happiness of that beauty.

---

*這是小雪和小羿之間的對話。小瀨不知道跑到哪裡去了。

*這次的靈感來自我的夢與「黑暗三日」。有一次,我夢到了一個很美的世界,但不如這裡對話中所說的世界。我跟我的家人處在宇宙中,看到金黃色的齒輪正規律地轉動著。不知道為什麼,夢裡的我認為那真的好美。起來之後,我又突然地相信自己夢到了美的本質。因為唯有美的本質,才能夠那樣地感動人心……。

*突然有點想相信「黑暗三日」存在的事實。

*這張被姐姐吐槽完成度不高。哭哭。果然我還是個嫩咖。(泣奔)

No comments:

Post a Comment

Feel free to leave anything to me! :)
歡迎留言喔!:)