2013/09/29

Glee - S05E01圖片集 (慢慢新增觀後感,9/29更新!)


看完501....我太感動啦,先丟點東西上來,感想慢慢新增!Q___________________Q

"Got You To Get Into My Life" 好可愛!復合也太順利,舞蹈也好有火花!大概是太久沒看到Klaine快樂地一起跳舞了!最後的吻也很完美!不禁讓我覺得第四季原來只是一場噩夢嗎?><;

圖很多,有些我有縮小圖片,所以要看原圖大小的話,請點圖一下喔!

(9/29更新!)


不得不說我非常喜歡這次《Got You to Get Into My Life》的表演。能夠看到Klaine開開心心地跳舞、唱歌,讓人心情真的好好!彷彿是烏雲之後的大太陽!:D





其實我覺得這段關於關係的對話蠻有趣,但是Kurt似乎有暗示著接下來Klaine的感情發展可能會不順利...有點小擔心呢。><



Kurt的表情有所保留...




看他們一起表演真的好過癮,契合度100%。Chris和Darren私底下一定常常一起練習吧。:)


這邊的Kurt真的好可愛!XDDD



這種小動作讓人會心一笑吶。:)



看不清楚這個吻?沒關係,讓湯上的迷妹告訴你細節!(感謝Nikki提供動圖!)

我跟Nikki的對話....

Nikki: 對了,我上歐普拉的網站看,結果根本沒有劈腿合約啊。XD
Yihbey: Kurt耍小心機!XDDDD Chris應該才是那個喜歡歐普拉的人呀...
嗯,也許Kurt越來越像Chris了哦!x)


中間插播捲捲頭!Blaine!好可愛呀呀呀呀呀---而且搭配上黑色西裝真的好帥!>///<

然後、然後,Blaine的歌舞表演及求婚誓言太感人了!




晚點來打打我對Burt和Kurt之間對話的心得...


之前湯上的迷妹分析他們的西裝顏色。原來是互補色!(Complementary colors)互補色可以讓雙方的顏色看起來更明顯突出,所以說他們的服裝今天看起來特別耀眼喔!
(http://yihbey.tumblr.com/post/61925231040/cecilosklaine-theshriek-slamgts-but-you)






(Rachel在第八格gif的表情超可愛!Hummelberry!:P)


就讓咱們來複習一遍這段完美的求婚詞!我決定我要像當初背起2x16的台詞一樣,把這裡的台詞全部背起來!翻得有點爛爛的,請見諒:

但是,當我的身心還沒意識到時,我覺得我的靈魂察覺到了,知道我們註定要握住對方的手,了無懼意,一直持續到永遠。這就是為什麼我從來不覺得我是漸漸地認識你,而是覺得我好像很早就認識你了。這一輩子,我們一直回到對方的身邊,一次又一次地愛上對方,直到天荒地老、海枯石爛。我真的很幸運,能夠在這麼年輕的時候遇見了你,因為我想要花一輩子全心全意地去愛你。

"But I think that my soul knew something that my mind and body didn’t know yet. It knew that our hands were meant to hold each others, fearlessly and forever, which is why it’s never really felt like I’ve been getting to know you, it’s always felt like I was remembering you from something. As if every lifetime you and I have lived, we’ve chosen to come back and find each other and fall in love all over again, over and over for all eternity. And I just feel so lucky that I found you so soon in this lifetime because all I want to do, all I’ve ever wanted to do is spend my life loving you."

Yihbey表示以前寫的同人文有類似的台詞,感到十分激動!啊啊啊啊啊!而且是我個人最喜歡的部分!><

「Sometimes I think I'm really a lucky man because life let me meet you in such a small town, at such a young age.(有時候我想,我真的是一個很幸運的人。因為人生讓我遇見了你,而且是在這樣的小鎮,是在這麼年輕的時候。)」(http://yihbey.blogspot.tw/2012/01/klaine-first-time-2.html





Kurt的表情,又是惶恐,又是感動。我想所有的Klainer的心情也是如此吧!




根據阿馨的說法,用望穿秋水來形容Blainey的眼睛真的再適合不過了!好癡情啊!我幾乎可以完全原諒他第四季裡那些亂糟糟的事了。




慢慢回味這個求婚之吻...:P  從激吻到如似如醉,Kurt的幸福的表情一覽無遺。

(感覺Chris本人應該也很幸福吧!>///<)



戴上戒指的Kurt看起來真的好幸福呀。:)


這些種種,讓我不禁想起之前九月看到的時空膠囊!Blaine (Timecapsule!Blaine)。
好甜蜜好幸福。:) <3

有興趣可以到這裡看,或是買第四季DVD就有贈送這部分的特典:
Part 1: http://klaineunite.tumblr.com/post/61014425312/blaines-timecapsule-part-1
Part 2: http://klaineunite.tumblr.com/post/61014330990/blaines-timecapsule-part-2-ill-immediately-do
Part 3: http://klaineunite.tumblr.com/post/61016856809/blaines-timecapsule-part-3
Part 4 找不到...有人願意提供嗎?



(慢慢新增中....)

5 comments:

  1. 這是已經無法用言語形容的感動
    個人覺得有點點稍稍唐突
    (有人說可能不會有第六季了???!)
    但是不免俗的說真的很棒
    我都忘記之前他們分手了
    我的用詞已經江郎才盡不足以形容了.......
    總之是一籮筐的感動(噴淚)
    我還把這及存到我的手機李以後心情不好就來看馬上痊癒的一帖良藥...(喂)

    居然沒有劈腿合約喔wwww
    到底XD
    歐普拉是不是一個名嘴啊??

    ReplyDelete
    Replies
    1. 真的,這集讓我花了很多時間去回想過去這年來的苦逼((嘆
      幸福的不可思議啊,這集的Klaine片段看幾次都不會膩!

      之前是Ryan和Fox的負責人各自確認了有第六季。
      Ryan有說過他花了很多時間爭取第六季,
      但後來Cory去世之後,Fox的負責人就說,
      除非收視率上升,否則只會拍到第六季。
      後來有沒有變數,我就不知道了。
      我是希望有第六季啦~沒有的話,就可惜了,
      因為我第六季剛好是Kurt 21歲!
      而且我也想多看看Kurt & Blaine!><

      是啊,就是她!看到的時候還覺得蠻好玩的。XD

      Delete
  2. Hey Yinbey:
    we haven't met for quite a long time, don't know if you still remember me or not.
    But I remember that your blog wasn't like that before, it was pink XD
    anyway, Google gave me a chance to see you again haha
    I haven't watched glee for long either so I know nothing about Klaine or Crisscolfer...damn
    thanks for your comments so that I know a bit about what is actually going on. Everything has changed and I really miss the Dalton Warblers sooo much ;___;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Anon,

      I guess you're 玄曄? Because you're one of the Asians who would leave English comments in my blog. (The other one is Winnie, a lovely fangirl who only talked to me once. xD ) Long time no see! *hugs* Don't know if you received my emails because I remember I sent some to you a few months ago.

      Haha, no worries, I've been busy with my internship in school (實習老師), so I only watched glee for now. Can't catch up the news and fanfic as regularly as I used to be. ^^; I also planned to draw a fanbook for Klaine, but I think it would be published in next July because I have an exam for the license of teacher in next March.

      Yeah, I miss Dalton Warblers very much! Though the present Klaine is nice too, at least they became fiance in New York. I love the thing about them very much. xD I hope I could see more of NY!Klaine in the future! AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!

      So...how have you been? Tell me about your recent life, if you don't mind? :)

      Delete
    2. Yeah, it's me. Glad to know that you still remember me. Sorry to tell you that I seldom check my mailbox XP
      It sounds brilliant that you are gonna do something great! And wish you luck. It must be really tiring to face the pressure. I believe that you are gonna do well as you always try hard.
      Um...I am now much busier than before, with more homework and pressure. I study history, economics, and management now. And I find that I really love history haha
      As I am now a senior student, I am able to go to the Christmas ball. In my imagination, it's something like prom in Glee and reminds me of Klaine dancing with beautiful smiles. Unluckily, no one would like to go with me and I knew it.

      Delete

Feel free to leave anything to me! :)
歡迎留言喔!:)