2013/06/14

Darren Criss' Teenage Dream(6/14更新!)

(Darren Criss performed Teenage Dream in Toronto 6/12/13)

第一次看Darren彈這首歌彈得這麼沮喪...是發生了什麼事呢?><;

不過Teenage Dream因此變成了一首rock song,真的很酷。:)

(Darren Criss performed Teenage Dream in Chicago 8/13/11)

(此篇文章寫於2012/03/16)

Happy 1st Klainersary!可是這禮拜沒東西更新,不然實在好想畫一張慶祝啊。

沒關係,今天就來介紹一下Darren Criss抒情版的Teenage Dream吧!畢竟Teenage Dream也是第一首Blaine對Kurt唱的情歌,也算是另一種形式的慶祝吧。

同時身為演員以及歌手,DC不定時會到各地演出,有時會唱唱自己寫的曲子,有時也會翻唱別人的曲子。而我有時也會在tumblr或youtube上看他的live演出。 而在這其中,他翻唱的Teenage Dream是我最喜歡的曲目之一。與原唱Katy Perry活潑輕快的曲調有所不同,DC用了更為抒情的角度去詮釋這首歌曲。溫柔、細膩且動人,DC真誠地表達出對年少愛情的嚮往。讓我每次聽到這首歌的時候,都會覺得「My heart stops when you sing this song」。

而這一篇就是要放置幾個他在各式live演唱會上所表演的Teenage Dream。其中我最喜歡的一個版本,就是上面這個版本,Chicago Darren Criss Teenage Dream Northalsted Market Days。在這場表演裡面,他因為手機未關好而稍微改編了歌詞,讓現場笑成一團。而且還在後面說了一段非常感人的話,讓我重複看了這段表演好幾次。以下是他在這篇的引述:


首先,這首曲子開始沒多久,他手機就響了,他說:

"Geez, my band has to turn off their cellphones"
"Buzzkill!"
"But Anyway, you make me feel I'm like livin' a teenage dream... The way you turn me OFF!"

「唉呀,我的樂團是必須要關手機的。」

「響得真不是時候!」
總之,你讓我覺得我好像活在花漾年華裡...你把我的熱情給澆熄了!


第三句是Teenage Dream的歌詞。原本是「The way you turn me on」變成了「The way you turn me off」...我不得不說DC太天才了!當場改編歌詞,幽默了自己一番。

"It's really funny that this was the song I got to sing right before my life turned around. It's very bizarre but I also find it very poetic. That's just the romantic in me but basically I'm like living my teenage dream because I get to do... I was gonna refute that with a really snarky comment but it's pretty special. And to do what I get to do I don't take for granted. And I don't take for granted that a bunch of strangers came out to give a shit about what I get to do. So thank you from the bottom of my heart for being here. It's nice to share this with people. So thank you for being my teenage dream."

「好笑的是,在這首歌唱完以後,我的生命就徹底地大轉彎了。非常的怪異,我卻又覺得非常的詩意。那正是屬於我的浪漫。但是,基本上,我就好像活在花漾年華裡面,因為我可以做些...我曾用比較刻薄的詞語來反駁這個想法,但這一切真的很特別。我並不認為能夠做這些事是很理所當然的,我很珍惜有一大群陌生人來到這來看我做這些事。所以,我打從心底感謝你們能夠來聽我的演唱會。能夠與人分享這個想法真好,謝謝你們創造了我的花漾年華。」
(我沒有自信自己有沒有翻對...翻錯請跟我說!)


說真的,當我聽到最後一句的時候,真的很感動。能夠聽到歌手能夠這麼謙虛地感謝他的歌迷,而且還是用歌詞來表達他對音樂事業的感受,讓我感受到他真的是很珍惜、很愛他的音樂與演戲事業。

(Darren Criss performed Teenage Dream in Texas 7/22/11)

這個版本更為深情了!中間有一些巧妙地變調,讓整個歌曲聽上去更為動人。再加上,因為這個版本現場比較安靜,所以歌聲與琴聲的渲染力更為直接、力道也較強。個人推薦很適合當作業BGM來聽。

(Darren Criss performed Teenage Dream at the Grove LA 11/22/10) 

難得的吉他版本!可惜的是,結尾沒錄到...

(Darren Criss on Rolling Stone)

這是滾石雜誌的特別專訪。DC大約在2:33左右才開始唱Teenage Dream。這邊的DC看起來像的童心未泯的大男孩一樣,很隨意地唱著、唱著...很可愛!

以下附上歌詞囉!

Teenage Dream /Darren Criss

You think I'm pretty
Without any makeup on
You think I'm funny
When I tell the punchline wrong
I know you get me
So I let my walls come down, down

Before you met me
I was a wreck but things
Were kinda heavy
You brought me to life
Now every February
You'll be my Valentine, Valentine

Let's go all the way tonight
No regrets, just love
We can dance, until we die
You and I, will be young forever

You make me feel
Like I'm livin' a
Teenage dream
The way you turn me on
I can't sleep
Let's run away and
Don't ever look back,
Don't ever look back

My heart stops
When you look at me
Just one touch
Now baby I believe
This is real
So take a chance and
Don't ever look back,
Don't ever look back

We drove to Cali
And got drunk on the beach
Got a motel and
Built a fort out of sheets
I finally found you
My missing puzzle piece
I'm complete

Let's go all the way tonight
No regrets, just love
We can dance, until we die
You and I, will be young forever

You make me feel
Like I'm livin' a
Teenage dream
The way you turn me on
I can't sleep
Let's run away and
Don't ever look back,
Don't ever look back

My heart stops
When you look at me
Just one touch
Now baby I believe
This is real
So take a chance and
Don't ever look back,
Don't ever look back

I'mma get your heart racing
In my skin tight jeans
Be your teenage dream tonight
Let you put your hands on me
In my skin tight jeans
Be your teenage dream tonight

Yoooouuu...
You make me feel
Like I'm livin' a
Teenage dream
The way you turn me on
I can't sleep
Let's run away and
Don't ever look back,
Don't ever look back
No...

My heart stops
When you look at me
Just one touch
Now baby I believe
This is real
So take a chance and
Don't ever look back,
Don't ever look back

I'mma get your heart racing
In my skin tights jeans
Be your teenage dream tonight
Let you put your hands on me
In my skin tight jeans
Be your teenage dream tonight


(The Glee Cast Version)

其實我並不是很喜歡官方的版本,因為我個人感覺Warbler合聲有點太大聲。但這首還是很經典很經典的Klaine曲子!


雖令人心碎,卻十分美麗的版本。來自Glee S04E04。

(Katy Perry Version)

最後再放上原唱Katy Perry的版本。我很喜歡這首輕快、響亮的味道,亮麗地揮灑一片青春歲月。

No comments:

Post a Comment

Feel free to leave anything to me! :)
歡迎留言喔!:)