2013/02/28

Kurt/Chris有聲fanfic Part 1


我的朋友Nikki超有才,會模仿Kurt/Chris的聲音,於是我向她要求念幾個句子...現在收到成品了,所以要來炫耀!實在是太像了啊啊啊啊啊啊--我好想請她念好多CrissColfer的fanfic!
(Nikki's dA:http://nikuke-08.deviantart.com/

第二篇:http://yihbey.blogspot.tw/2013/03/kurtchrisfanfic-part-2.html
第三篇:http://yihbey.blogspot.tw/2013/07/kurtchrisfanfic-part-3.html


1.


"My God, Darren, could you be anymore of a helpless fanboy right now?"


這句原本出自於Nikki的fanfic《Nothing's Gonna Harm You, Not While I'm Around》:


“Thank you for understanding why I ship Drarry. It’s just so much more interesting than Harry\Ginny. Although I have to say I thought I made their relationship pretty funny in my musical.”


“Uh oh, someone’s getting a big head again!” Chris teased.


Darren shrugged. “Hey, it doesn’t hurt to give yourself a pat on the back every once in awhile. You must do it daily, with all the amazing shit you’ve accomplished.”


“God Darren, could you be any more of a helpless fangirl right now?” Chris joked.


Darren peered up at Chris and batted his eyelashes at him dramatically. “Oh, Chris,” he sighed dreamily, in an extremely high and girly voice as he mimed swooning , “You’re my hero!”


「感謝你理解我為什麼喜歡Drarry。Drarry實在是比Harry跟Ginny的配對有趣多了。雖然我必須得說在我的音樂劇中,他們的關係被塑造的很搞笑。」


「哦喔,有人開始自以為是了。」Chris開玩笑道。


Darren聳了聳肩,「嘿,偶爾對自己有自信有什麼不對?你必須要每天這麼做,尤其是在你完成了這麼多該死的成就時。」


「天啊,Darren,你可以再更迷妹一點啊?」Chris嘲笑道。


Darren看向Chris,向他誇張地眨了眨眼睛。「噢,Chris!」他如夢似幻地嘆了一口氣,並在假裝暈倒時,用非常女孩子氣的高聲調說道:「你是我的英雄!」



Darren原來ship Draco/Harry!!!作者這邊的設定也太私心!XD

天啊我需要另一個Darren來跟Chris對話!fanboy!CrissColfer實在是太可愛了。Q_Q



2.


"aHAH! THERE you are! How did you get all the way down there?!"


這句原本出自於Nikki的fanfic《Nothing's Gonna Harm You, Not While I'm Around》:


Ahah! THERE you are, he whispered excitedly as he finally found the last of his all-time favorite beverage, diet coke, hiding behind his food in the bottom shelf of the fridge. How did you get all the way down there?
「啊哈!原來你在這裡。」他興奮地低語,總算找到了他最愛的零卡可樂。它就藏在冰箱下方的食物堆後面。「你為什麼會在這裡呢?」


3.

"I love you so much Darren," Chris whispered, his breath puffing pleasantly over Darren's sweaty face. "And now I need you."

In their world nothing but them existed. Not East Clovis High where their story began or the Glee set where their story ended and began anew. Not alcohol, tarnished photographs, past regrets, or future endeavors. Not even Max Enrich, Mia Swier or Joey Richter.


It was just them.

「我真的好愛你,Darren。」Chris低語著,氣息輕輕地觸碰到Darren充滿汗滴的臉上,「我現在需要你。」

在他們的世界裡,就只有他們兩人為彼此存在著。沒有East Clovis高中的故事、沒有Glee片場的故事,也沒有酒精、沒有玷汙的照片、沒有過去的後悔、或是未來的想望,甚至也沒有Max Enrich、Mia Swier或是Joey Richter。


就只有他們。


 
偷偷用Goldwave混音做了這個版本耶嘿嘿。猜猜是哪首歌呢? 是我最愛的樂團Muse喔!:)

我哭了,我愛死了這段從《Things Are Different, But You Still Pretend》出來的一段文字。現在看到Nikki念出來,我整個超級想大哭...太美了。;_____________;


為什麼會這麼喜歡這段文字呢?因為有ship CrissColfer的人都知道,這條船到後來越來越混亂,出現了很多人...我只是在想,如果這些事能夠單純一點多好。


4.

"Rachel, do you think it's possible to fall in love with the idea of a person?"


「Rachel,你覺得人有沒有可能愛上他理想中的人呢?」


Klaine fanfic《Little Numbers》裡面最著名的句子之一。我隨手搭上了Klaine的主題曲。雖然我不知道有沒有翻錯...總之很感謝她唸出了這句。:D


目前還正在尋找其他句子來請她唸...



5.


"Um, what is it? "

"OK, what are you doing?"
"It's four in the morning, Criss, are you drunk?"
"Um"
"Maybe I don't care. "
"Believe with it, if you do call me drunk again, alright, I will ****** on you, and not kidding. Bye."

「嗯,怎麼了?」

「好吧,你在做什麼?」
「現在是凌晨四點欸,Criss,你醉了嗎?」
「呃。」
「我不太想理你。」
「相信我,如果你還敢酒醉的時候打電話來,那好,我就宰了你,我是認真的。拜。」

喝醉的Darren半夜打電話給Chris,導致Chris非常不爽...笑死我了!XD



6.

"Happy Birthday, mister!"


「生日快樂,先生!」


"Happy Birthday to my sweet attentive lover? asdfghjkl; um-"


「我貼心可愛的小親親,生日快樂?呀逼--(胡言亂語)嗯呃呃呃呃---」(Nikki說他無法想像Chris用正經的語氣說出這句話,所以他只好惡搞了...www)


"You're on my list, Ferguson."


「你死定了,Ferguson。」


因為Chris、Darren和Jesse在Darren生日當天的互動太萌,再加上看到Mickey這帖產生的靈感,讓我請Nikki念了這兩則Twitter的內容。太可愛了!<3





Chris to Darren:Darren,生日快樂!

Jesse to Darren:我來幫Chris說些他不會說的話:「我貼心可愛的小親親,生日快樂!」
Chris to Jesse:你給我記住,Ferguson。
Darren to Jesse:哈!




7.


Hey, Blaine, it's Kurt. Rachel and I just got out of the plane and waiting in the Lima Ohio Airport. And I'm confused, uh, none of us has seen each other, since Christmas, in a while. You probably direclty went to the wedding. I guess maybe I will get the guy, so I will make it short and quick. Um, I just, uh... I'm really nervous about seeing you again, after what happened in the Christmas. And I think, we should probably talk about it, but maybe not right now. Oh boy, what am I doing I'm getting awkward right now. OK, I have to go, and I guess I will see you at the wedding. OK, that's it, bye!

嗨,Blaine,我是Kurt。Rachel和我才剛剛下飛機,在機場等人。我有點不知道該怎麼做,呃,尤其是我們在聖誕節之後,已經有好一段時間沒見面了。你也許已經直接去參加婚禮了,我會再另外找人戴我去,所以我會長話短說。呃,我只是...想到等下要見到你了,我真的很緊張。尤其是聖誕節那時候,我們又做了...一些事情。我想,我們應該談談,不過...也許...現在不是好時機。天啊,我在做什麼?我整個尷尬起來了。好了,我要說的就是這些,我必須得走了,拜!



Hey, Dad, it's Kurt. I know you can't make it to the Will and Emma's wedding, so I wanted to, just, uh, have a Valentine's gift to you, and I hope you're here to open it, let's just say. Because on Saturday you'll be in Breadstix - you really can't tell another restaurant in Lima Ohio, haha. There should be something nicer than that, Well, maybe you can find something. I love the guy for you, um, in your office, in your, uh, update homo parents' center. Just in case, there are restaurants nicer than Breadstix. There are, actually, a couple of restaurants. There are more and more away, but they're nicer. Anyway, I'm bubbling. Um, wedding was great, beautiful, Will and Emma should be together forever. Um, that was very memorable. I'll talk about it when you get home. So, anyway, I love you, and I'll talk to you soon, bye Dad.


嗨,爸,我是Kurt。我知道你不能來Will和Emma的婚禮,所以我想,嗯,送一份情人節禮物給你,記得打開它喔。因為禮拜六你會在Breadstix-嘿,Lima Ohio應該也有其他餐廳啊,為什麼我們每次都只記得Breadstix?哈哈,應該有更好的餐廳才對。嗯,也許你可以找到其他家吧。我喜歡你辦公室裡的傢伙、還有最新的同性戀父母中心。對了,確實是有比Breadstix更好的餐廳的,而且有好幾家喔。有越來越多家出現在比較遠的地方,不過它們比Breadstix好多了。總而言之,我只是說說啦。呃,婚裡很棒、很漂亮,Will和Emma應該永遠在一起。嗯,是個非常美好的回憶。你回家以後,我會再跟你講細節。總之,爸,我愛你,晚點再跟你聊,拜。

(我的聽力並沒有很好,這邊只是我聽懂的部分。有人願意指正也OK喔。)

感謝Nikki把Kurt的部分腦補完了!>///< Glee對這部分都沒有做什麼後續處理,討厭。Q_Q


續篇文本在此!:)




8.


這邊比較特別的部分是某個fanfic的有聲書,把Blaine的部分也一同念出來了。這篇fanfic主要是在講Kurt和Blaine談到Tina暗戀Blaine還有Blaine暗戀Sam的事情,但Blaine並沒有變心。總之這篇還蠻甜的,有時間的話,可能會翻譯吧。:)



9.


這段主要是Kurt打電話跟Rachel述說他有多麼想念Blaine,可是他現在還跟Adam在一起,所以他不知道該怎麼辦...;_;


10.


Soft Blaine,
Warm Blaine,
Little ball of gel.
Happy Blaine,
Sleepy Blaine,
Snore, Snore, Snore.
(lyrics via ; voice done by Nikki)

看到湯上出現這篇改編過的《Soft Kitty》時候,我就在想Kurt是否有在睡覺時唱安眠曲給Blaine聽...於是我就叫Nikki唱給我聽!結果效果非常好呀!現在還在狂笑中!XDDD

...我想看Kurt拿薄荷膏塗Blaine的胸部啦!;_;

註:《Soft Kitty》出自於《The Big Bang Theory》:http://www.youtube.com/watch?v=N-qra604RbU




The next recordings are here:  http://yihbey.blogspot.com/2013/03/kurtchrisfanfic-part-2.html
接下來請到這裡繼續看/聽:http://yihbey.blogspot.com/2013/03/kurtchrisfanfic-part-2.html

No comments:

Post a Comment

Feel free to leave anything to me! :)
歡迎留言喔!:)